Personel özlük bilgileri nelerdir?
Personel dosyasında çalışanın kimlik kartı, ikametgah belgeleri, sağlık belgeleri ve sabıka kaydı gibi bilgiler yer alır. İşveren, personeline ait bilgileri kanunla belirlenen personel dosyası şartlarına uygun olarak saklamakla yükümlüdür.
Personel özlük dosyasında ne bulunur?
Kişisel dosyada bulunması gereken belgeler, kurumun faaliyet alanına göre değişse de, genellikle şunlardan oluşur: Kayıt belgesi. Nüfus kayıt örneği. Kimlik belgesinin kopyası. Pasaport fotoğrafı. İş/hizmet sözleşmesi. Diploma kopyası. Sağlık raporu. Başvuru formu. Daha fazla makale…•19 Ocak 2024
Özlük dosyası olmazsa ne olur?
Çalışan iş ilişkisini sonlandırsa bile personel dosyasını hemen imha etmemeliyiz çünkü İş Kanunu’na göre saklama süresi 5 yıl, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’na göre ise saklama süresi 10 yıldır. Personel dosyasının kaybolması veya kaybolması durumunda 2024 yılı için ceza tutarı 14.740 TL’dir.
Özlük dosyasında ne yazar?
Personel dosyasında çalışanın oturma izni, kimlik kartının bir kopyası ve iyi hal belgesi gibi belgeler yer alır. Ayrıca bu dosyada yalnızca çalışan hakkında bilgiler yer almaz. Ayrıca söz konusu dosyada işverenin yasal olarak saklamakla yükümlü olduğu bazı belgeler de yer alır.
Özlük bilgileri nereden bakılır?
T. R., 1965–1985. Sağlık Bakanlığı İnsan Kaynakları Bilgi Sistemi. İnsan Kaynakları Bilgi Sistemi’ne kayıt, E-Devlet Kapısı kimlik doğrulama sistemi üzerinden yapılmaktadır.
Personel özlük dosyasını kim hazırlar?
“Personel dosyasını kim oluşturur?” diye soranlar için; personel dosyaları genellikle bir şirketin insan kaynakları departmanı tarafından tutulur. “Her departman için personel dosyası nasıl tutulur?” sorusuna: Önemli olan içerik açısından gerekli bilgilerin eksiksiz olmasıdır.
Özlük dosyasını kimler görebilir?
Ayrıca, Resmi Gazete’de yayımlanan 27906 sayılı Kamu Personeli Genel Tebliği’nde belirtildiği üzere, personel dosyalarının yönetimi ve saklanmasında gizlilik ilkesi gözetilmektedir. Soruşturma ve kovuşturma yetkisine sahip olanlar dışındaki hiçbir organa personel dosyasının içeriğine ilişkin bilgi veya erişim sağlanmayacaktır.
Özlük evrakları nelerdir?
Personel dosyasında neler bulunmalıdır? Kimlik kartının bir kopyası. Kimlik kartının bir kopyası. Kayıt belgesi. Sağlık belgesi. Diplomanın bir kopyası. İyi hal belgesi. 2 adet pasaport fotoğrafı. Medeni durumu belirten bir belge. Daha fazla makale…•2 Şubat 2022
Muhasebeye hangi evraklar verilir?
1 Mal alım faturaları2 Gider faturaları ve ödeme makbuzları (elektrik, telefon, su vb.)3 Gider makbuzları (varsa)4 Üretici makbuzları (varsa)5 Vergi ve sigorta ödeme makbuzları6 Bağ-Kur ödeme makbuzları7 Z-raporları8 Aylık Z-raporu.Diğer öğeler…
Personel özlük dosyası kaç yıl saklanmalı?
Personel özlük dosyalarının saklanma süresine ilişkin düzenleme 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu çerçevesinde uygulanmaktadır. Yasal düzenlemeler çerçevesinde, çalışanın özlük dosyalarının taraflar arasındaki iş ilişkisinin sona ermesinden itibaren 10 yıllık süre ile saklanması zorunludur.
Özlük dosyası bölümleri nelerdir?
Personel dosyası için genellikle aşağıdaki belgeler gereklidir: Kimlik kartı kopyası. Sağlık sertifikası. Pasaport fotoğrafı. İkamet belgesi. Başvuru formu. İş/hizmet sözleşmesi. Evli çalışanlar için evlilik cüzdanı kopyası. İşe giriş sosyal güvenlik sertifikası. Daha fazla makale .. .•24 Kasım 2022
Bordro ve özlük işleri nedir?
Bordro ve personel uzmanı, yeni işe alınan çalışanların işe giriş belgelerinin hazırlanması, bordro organizasyonu ve çalışanın şirketten ayrılışına kadar özlük haklarıyla ilgili tüm süreçlerin takip edilmesinden sorumludur.
Özlük bilgileri nelerdir?
Personel dosyası belgeleri nelerdir? Personel dosyası yalnızca bir istihdam ilişkisinin başlangıcında talep edilen belgeleri içermez. Ayrıca çalışanların istihdamları sırasında aldıkları tüm onayları, raporları, resmi belgeleri, uyarıları ve disiplin cezalarını da içerir. İşgücüyle ilgili herhangi bir yeni bilgi personel dosyasına kaydedilir.
Personel özlük işlemleri nelerdir?
İnsan Kaynakları Uzmanı, personelin işe alım ve işten çıkış işlemlerini yürütmek, özlük dosyalarını ve bordrolarını hazırlamak ve departmanın idari süreçlerini yürütmekten sorumludur.
Memur özlük dosyasında neler var?
Her memur için bir personel dosyası tutulur. Personel dosyasında memurun mesleki bilgileri ve mal bildirimleri; ayrıca sınavlar, soruşturmalar, denetim raporları, disiplin cezaları ve ödül ve performans sertifikaları ile ilgili bilgi ve belgeler yer alır.
Özlük dosyası bölümleri nelerdir?
Personel dosyasında bulunması gereken belgeler şunlardır. İş sözleşmesinin fotokopisi. Daha fazla makale… .•24 Kas 2022
Personel bilgisi ne demek?
“Personel Bilgileri” programda işlem yapan personelin tanımlandığı ve mevcut personel kartlarında değişiklik yapıldığı alandır. Bu sayede hangi personelin işlem yaptığı takip edilebilir.
Personel özlük dosyası kaç bölümden oluşur?
– Personel dosyasının sekiz bölümden oluştuğu ve her bölümde tutulması gereken bilgi, belge ve raporların nasıl saklanacağı belirlendi.
Bordro ve özlük işleri nedir?
Bordro ve İnsan Kaynakları Uzmanı, yeni işe alınan personelin işe giriş belgelerinin hazırlanması, bordro muhasebesinin düzenlenmesi ve çalışanın işten ayrılışına kadar tüm personel hukuku sürecine eşlik etmekten sorumludur.